Irány a mobil!

„A SZAKKERESKEDELEMNEK ÚJRA MEG KELL TANULNIA ELADNI”

GZ Online: Axel Fritsch 42 éve ismeri a szakmát, 35 éve van Bastiannál. A GZ-beszélgetés során világossá teszi, hogy milyen fontos a szakszerűség a szakkereskedelem számára.

GZ: Átlépték az életstílus márkák a zenitjüket?

Axel Fritsch: Joop és Esprit volt a 80-as években az első divatmárka az ékszerek területén. Ez annakidején egy olyan megdöbbenést okozott,, amelyet korábban nem éltek át. Mégis sok üres trendboltot állítottak rá, vagy alakítottak át. A zsuzsuk meg más gyűjtésre szánt tárgyak valamint a divatmárkák tündöklése az ékszerek vonalán csakugyan túl van a delelőjén. Az új ötletek gyorsan lelkesítik fel az embert. Azok, akiknek nagyon tetszett, már megvásárolták. Az egyéni ékszerek iránti érdeklődés ismét érezhetően nő.

Milyen kihívások előtt áll a kereskedelem?

A szakkereskedelemnek ismét meg kell tanulnia eladni. Ismét kézen kell fognia a vásárlókat, tanácsot kell adnia, és olyasmit kell felajánlania, amit nem lehet megtalálni az Interneten. Ezzel lojalitást is teremt az üzlete iránt. Most pontosan oda kell figyelnie, hogy miként állítsa össze a választékát. Mert az az ékszer, amely valamibe kerül, minőségileg nagy értéket képvisel, csak nála kapható. Több örömöt is okoz szép ékszert eladni, mint olyan közönséges árut, amelyet mindenütt kínálnak.

Hogyan alkothatja meg ezen felül az ékszerész a maga profilját?

Be kellene fektetnie a saját márkájába. Ehhez tartozik az is, hogy azon törje a fejét, hogy egy ékszermagazint (= prospektust) állítson össze: A boltban is meg kell mutatnom a márkámat. A Wempe példát mutat: Korábban voltak bemutatóik a különböző óramárkákra. Ma a Wempe név ott látható a prezentációnál a boltban és a kirakat előterében, és hirdetik is. A márkák pedig alárendelik ennek magukat.

Milyen erősségekre építkezhet a szakkereskedelem?

Hol van az már, hogy a tulajdonos személyesen álljon a pult mögött, és tanácsot ad? Ez nem egy névtelen, cserélhető bevásárló hely, mint az üzletláncok. Sokkal szimpatikusabb, bizalomkeltőbb, ha egy család és egy hagyomány áll mögött. Ez elkötelezettséget teremt. A legjobb esetben ez személyes kapcsolatot teremt a vevőinkkel. Ezt a kártyát ki kellene az ékszerésznek játszania.

dr. Oberfrank Ferenc

főszerkesztő

gemstyle@t-online.hu





Választható Hírforrások

Válasszon Hírforrást, majd iratkozzon fel V-Pearl RSS-re!

RssGemStyle Info Online
RssV-Pearl Hírek, Cikkek
RssEsettanulmányok
RssKorábbi Hírlevelek
A rovat korábbi cikkei

„A SZAKKERESKEDELEMNEK ÚJRA MEG KELL TANULNIA ELADNI”

Az ékszer- és drágakőpiac nemzetközi hírei dr. Oberfrank Ferenc tolmácsolásában. „A SZAKKERESKEDELEMNEK ÚJRA MEG KELL TANULNIA ELADNI”
GemStyle Info Online, „A SZAKKERESKEDELEMNEK ÚJRA MEG KELL TANULNIA ELADNI”