Irány a mobil!

A fiatal kínaiak nyitottak a gyémánt-ékszer számára

IDI, Peking – Letitia Chow, a Jewellery Group, UBM Asia üzletfejlesztési igazgatója, interjút adott az Izraeli Gyémánt Intézetnek (IDI) a kínai gyémánt és ékszer szektorra vonatkozólag.

 

Izraeli Gyémánt Intézet: Folyton csak azt halljuk, hogy Kína a jövő piaca. Mi erről az Ön véleménye?

Letitia Chow: Kína nem a jövőnek, hanem a mának a piaca.

 

IDI: Érzik ezt a kínai emberek is, vagy ez az iparág érzése?

L.C.: Azt hiszem, hogy az ékszerekkel és az ékszer szakmában tevékenykedő emberek nem tekintenék magukat fontosnak a világ többi részéből ismert szállítókhoz képest. Ez azért van, mert a dolgok általában nagyon gyorsan fejlődnek Kínában, és az ország gazdasága javul.

Amikor külföldiek Kínába látogatnak, azt hiszem, érezni fogják az ottani szellemet – az érzést, a magabiztosságot – a nagyon pozitív energiát. Míg az ékszeripar fejlődik, és jól megy… vannak más szektorok, amelyeknek még jobban megy. Ezért, úgy gondolom, azt mondanák: „Ó, mi nagyon fontosak vagyunk a világpiac számára.”

Természetesen vannak bizonyos iparszövetségek, amelyek figyelemmel kísérik a szektor fejlődését, és megkísérlik vezetni, és tovább segíteni az ipart. Ezek a szövetségek, amelyek kapcsolatot tartanak fenn a globális iparral, bizonyára tisztában vannak azzal, hogy Kína minden bizonnyal izgalmas sok szállító központ számára.

 

         

 

IDI: Tudna mondani nekünk valamit a kínai ékszer és gyémánt fogyasztói piacról – például a szektor nagyságáról?

L.C.: Nagyon nehéz a szakmát egy számban kifejezni. Ilyen statisztikák nem egykönnyen szerezhetők be – nem úgy, mint egyes országokban, ahol a számokat régóta alaposan figyelik. Számos ilyen statisztikát olyan szervezetek vezettek, mint a De Beers vagy a nemzetközi kereskedelem, olyan testületek, amelyek a helyi iparággal ápolt kapcsolataik révén létrehozhatnak intézményeket a számok figyelemmel kísérésére. Természetesen Kínában is vannak ékszer szakmabeli szövetségek, amelyek szintén megkísérlik elvégezni ezt a munkát, de ilyen statisztikákhoz csak korlátozott mértékben lehet hozzáférni. Mindazok a számok, amelyekre manapság hivatkoznak, nagyon durva becslések. Mégis, ezek a számok bizonyára nagyon érdekesek.

 

IDI: Milyen fajta gyémántok és ékszerek iránt érdeklődnek a kínai fogyasztók? Van ízlésbeli különbség a különböző régiók között?

L.C.: Feltétlenül – biztosan van ízlésbeli különbség régiók szerint. Van egy jókora esküvői ékszerpiac, amely sok gyémántot használ fel. Azt hiszem, ismét De Beersnek köszönhetjük, hogy arra bíztatja a fogyasztókat, hogy tekintsék a gyémántot az elkötelezettség ajándékának. A fiatalabb generációra kétségtelenül van hatása ennek a reklámnak. Kína ugyan még mindig nagyon fontos piac a tiszta arany ékszer számára, a fiatalok nagyon nyitottak a gyémánt ékszerek előtt.

 

IDI: Specifikusan a Forevermark kampányról beszél? [De Beers legsikeresebb reklámakciója a Diamonds forever = Örökké/Örök gyémánt].

L.C.: Nem. De Beers sok évvel ezelőtt kezdte a gyémántok reklámozását a Kínai Anyaországban, és ez segített annak a piacnak a létrehozásában, és amely azóta is bővül. A fiatalabb kínai generáció szereti a gyémántot – jobban szeretik a gyémántot, mint a tiszta fém ékszert. A kínai piac hosszú ideig csak egy nagyon szűk minőségi tartományt fogadott el gyémántra nézve, de ez sokat változott. Kiszélesedett, és ez jó hír mindenki – minden szállító – számára. Elvégre a kitűnő minőségű nagyon szűk tartomány korlátozott. A kínaiak most megváltoztatták a nézetüket, és egy szélesebb választékot fogadnak el.  Talán alacsonyabb színről, alacsonyabb minőségről beszélünk. Ez csakugyan nagyon jó – segít bővíteni a piacot.

 

IDI: Érdeklik a kínaiakat a márkanevek? Minek van nagyobb vonzóereje – a külföldi vagy a kínai márkaneveknek?

L.C.: A kínaiakat feltétlenül érdeklik a márkanevek. Akár külföldiek, akár hazaiak, mert úgy vélem, hogy a fogyasztói bizalom a márkaneveken alapszik. Tudni akarják, hogy amit megvásárolnak, az megéri az érte kiadott pénzt, jó a háttere. A márka rendszerint minőségi és szolgáltatási garanciát fejez ki, és a kínai fogyasztók értékelik ezt, legyen az akár divatcikk, akár kozmetikum vagy ékszer. A fogyasztók sokkal kellemesebben érzik magukat, ha az a megnyugtató érzésük, hogy a szállítótól vásárolnak. Vagyis, hogy van mögötte valamilyen márkázás. A márkázásról szólva, az izraeli gyémántipar is reklámozza magát. Azt hiszem, hogy ez nagyon jó húzás, de tartósnak kell lennie. Úgy vélem, hogy ez nagyon fontos. Nyilvánvaló azonban, hogy az ilyen akció pénzügyi hátteret igényel.

 

IDI: Milyen alkalomra vásárolnak a kínai fogyasztók ékszer?

L.C.: Van néhány főszezon. Talán tudnak a májusi Munka Ünnepéről, mert ilyenkor hosszú a szabadidő. Aztán itt vannak a nemzeti ünnepek: május 1. és október 1. Ezekben az időpontokban szinte az egész ország szabadságon van, és így az emberek pénzt költenek, ünnepelnek, kirándulásokat tesznek, és nagy bevásárlást is megengednek maguknak. Nyilvánvaló, hogy a legnagyobb időszak az év vége felé van, a kínai újév táján, amikor sok házasságot is kötnek.  Szóval van egy házasodási időszak is. Közben a kínai piac átvesz néhány nyugati szokást is – megünneplik a Bálint-napot, az Anyák napját és természetesen a Karácsonyt. Mint tudják, olyan sok nemzetközi fogyasztói márka lépett be a kínai piacra, és ezek nyugati ünnepnapokat is behoznak magukkal. Bármilyen alkalmat megragadnak eladásaik növelésére! A kínai fogyasztók tanulnak, érdeklődnek és befolyásolhatók.

 

IDI: Mekkora a gyémántipar Kínában?

L.C.: Nagyon nehéz megmondani. A gyártásban, mondjuk, 30.000 gyémántcsiszoló volt a recesszió előtt. Most azt gondolom, hogy közelebb van a számuk a 20.000-hez. Ez az iparág kétségtelenül bővül a kereslet miatt. Egyik-másik nagyméretű kiskereskedelmi láncolat is beszáll a gyémántcsiszolásba az országban alkalmazott ellenőrzés és a vámok körüli komplikációk miatt. Számos izraeli vállalat tagja a Kínai Gyémánt Tőzsdének. Mégis csak sokkal könnyebb, ha kínai kiskereskedőknek megvan a kapacitása a gyémántfeldolgozásra, az ékszerkészítéshez és a kínai anyaországban való kiskereskedelmi értékesítéshez.

 

IDI: Milyen fajta gyémántokra specializálódnak a kínai vállalatok?

L.C.: Nem csiszolnak nagyon, nagyon apró gyémántokat, mert a munkadíj magas és nagy a verseny. A jobb árrés elérése végett, szeretnének (azért mondom, hogy ’szeretnének’, mert ez néha a szállítótól függ) 20 pontos készárunak megfelelő nagyságot és jobb minőséget megmunkálni.

 

IDI: Honnan importálnak gyémántot?

L.C.: Ó, mindenhonnan. De meg kell mondanom, hogy az indiaiak nagyon aktívak. Az történt ugyanis, hogy számos indiai szállító vagy létrehozott műhelyeket a kínai anyaországban, vagy nagyon gyakran küld embereket Kínába úgy, hogy nagyon aktívnak látsszanak. A legnagyobb üzlet az, ha ékszergyártóknak adnak el olyan központokban, mint Szecsuán vagy Panyu. Természetesen azok a kínai és hongkongi ékszergyártók, akik a kínai anyaországban való értékesítésre gyártanak ékszert, egész tisztességes mennyiségű gyémántot használnak fel Izraelből, sőt Belgiumból is – minden a beszerezhetőségen múlik, kinek van a legmegfelelőbb köve. Természetesen, tekintettel arra, hogy a legnagyobb mennyiségű gyémántot az indiaiak csiszolják, nekik lesz a legnagyobb részesedésük.

 

 

IDI: Beszélnek vagy írnak a kínaiak angolul?

L.C.: Igen, egyre többen vannak jól képzett emberek az üzleti életben is, egyre többen értik meg az idegen nyelvet.

 

IDI: Akadályozna egy fogyasztót egy angol nyelvű feliratos termék megvásárlása, vagy többre értékelné?

L.C.: Azt gondolom, hogy az emberek az importált árut megbecsülnék és kedvelnék, mivel az a felfogás, hogy az importált áru jó minőségű, és divatosabb.

 

Köszönjük, Letitia Chow.

 




Választható Hírforrások

Válasszon Hírforrást, majd iratkozzon fel V-Pearl RSS-re!

RssGemStyle Info Online
RssV-Pearl Hírek, Cikkek
RssEsettanulmányok
RssKorábbi Hírlevelek
A rovat korábbi cikkei

A fiatal kínaiak nyitottak a gyémánt-ékszer számára

Az ékszer- és drágakőpiac nemzetközi hírei dr. Oberfrank Ferenc tolmácsolásában. A fiatal kínaiak nyitottak a gyémánt-ékszer számára
GemStyle Info Online, A fiatal kínaiak nyitottak a gyémánt-ékszer számára